Golf Mk2

LÃ¥g utan luft

Då Bugrun i många år varit ett av årets höjdpunkter så måste man juh givet ha en VW som drar åt sig lite blickar. har ingen ork eller tid till ett puttsbygge, ej heller råd till nått riktigt brutalt. Så då föll det sig logiskt att satsa hårt på stuket, GEEERISL�G o brea fälgar är receptet.

Tek spec:

Motor: 1,8L 8v. portad o planad topp. 16v kolvar. 4-1 extraktorrör. 2" avgas, justerbar styrtrycksregulator. Enem M1 kam 296g 11,3 lyft. 12,8-1 i komp. Hydraliska lyftare koverterade till mekaniska.

Chassi: Ombyggda Golf MK1 coilovers runt om, bakflyttad bakaxel, ombyggda ramben för att få platts för styrstag och drivaxel.

Kaross: Klarglas med kors i fram, bortkapade skärmkanter med plastbreddarna utanpå.

Hjul: Renault 15" breddade till 8,5", 195/45 15 däck.

�vrigt: Denna bil är nu skrotad.

080825: Tack Andre Faeltskog för dom 3 översta bilderna!!!

files/golfmk2af1tumb.jpgfiles/golfmk2af2tumb.jpgfiles/golfmk2af3tumb.jpg
files/golf2tumb.jpgfiles/golf1tumb.JPGfiles/golf3tumb.jpgfiles/golf4tumb.jpg

'

Sponsorer

- EnghMek
- fritid & bildelar
- Nya Gummicentralen i Ludvika AB
- Roland Weiberths Glas & Metall AB 0240-113 13
- PSNS
- PG´s Rallyimport
- Rallyrepo
- SCT Hiss
'

Logga in

'

© Jeansgaraget 2007