Äldre nyheter (old news)
Bugrun nya 2,0 X-flow maskin, inte som den borde än men OK iaf.
Dragracing på lägsta nivå
Nu åker vi mot BuGRuN 2010
Urspårning?
I Senast Performace VW (Engelsk vw-tidning) så var visst en liiiiiten bild på debyn med, blev fundersam och googlade jeansgaraget och derby o där hittade jag en hel del "forum-trådan" världen över med Jeans-Derbyn. Detta var precis vad jag behövde för att få inspiration till att bygga vidare. Kan säga att det är SJUKT trångt för motorn, precis så det går (med 1cm marginal åt typ alla möjliga håll)
Paparazzi-Bilden
2 motorfästen
Och ett nytt ramben
Nytt fjäderbenstorn
Början till bärarmsfäste,
och topplagringsjustering
Bakre bärarmsfäste
Början till främre bärarmsfäste
�ven Andreas har masserat en hel del plåt
Inte vidare bra, men ett klipp iaf: Kalas, ISing, In Dog, Shoe-dog o grensladd.
Förställ mot Mr: Gren
Idag har nya "hardcore" rallybilen testats. filmen finns under Filmarkiv - diverse filmer.
Bilen gick fint förutom bromsarna som jag fick lov att pumpa på före varje inbromsning för att få upp trycket. Den är även lite för understyrd för att jag ska trivas riktigt bra, men det går nog att justera in :-)
Nille motorn är det då en jävla sång i tycker jag.
Eventellt blir det att åka "Dan Andersson Minne" den 20 februari, och kanske Hällefors dagen efter.
MVH
[color=black]
En 7 min långtråkig skoterfilm med några talanglösa avramlingar.
MATT-TRATTAR
Fredagsklipp no:12
Detta fredagsklipp bör ej mogna och seriösa människor se, er hänvisar jag att återkomma när renoveringsbilder på Anglian kommer upp.
Vi avbröt vår stroboskopade rave-efter-fest med en fredagsklippinspelning.
SuperRetard
Fredagsklippen har även fått en egen meny under "FILMARKIV(movies)"
Imorgon släpps jubileumsfilmen Carscrap 20 som är en rekordfilm på flera punkter, den innehåller även bonusen "Best of Carscrap 20 år". Info och trailer / vinjett hittas under "Rallyfilmer. Carscrap" / "Carscrap-filmerna".
Ã?vrigt
Fan vad kul att det blev sådan fart i Gästboken efter förra uppdateringen, skitkul att ha hemsida då. Tack för all inspiration.
Tror handlingsplanen blir nått i stil med denna:
1: Fixa skotern så den är klar till snön kommer och den slipper stå i vägen.
2: Fixa en del med rosten på Anglian så den överlever vintern, siktar på grundlackning.
3/4: Börja med rallybilen, men svetsa på Derbyn samtidigt för att hålla motivationen uppe på båda bilarna.
Under tiden: Rallybilen kommer bli dyyyr så lite fix o trix för att få budgeten att gå runt. Börjar med en Laguna :-)
MÃ? VÃ?L!!!!
Nu är Asconan såld, jag önskar och hoppas verkligen Kim Nyden från Lindesberg blir nöjd och får mycket nöje med Aschutchen.
Så, vad ska jag göra nu då???
Alt.1: Sätta igång med Anglian??
Alt.2: Byta motor i Omegan??
Alt.3: fortsätta med Derbyn??
Alt.4: Börja med Golf Mk1 rallybilen??
Alt.5: laga skotern??
Lite dåligt ös i gästboken nu, skriv i den vilket alternativ du tycker och gärna varför, så jag får inspiration till just det. Skriver 10% av dagsbesökarna så blir det typ 12-14 kommentarer o det vore juh sjukt kul.
-En film från Nässjö:s rally Novemberskölden som jag och Per åkte i lördags, hittas under "Filmarkiv".
-Och så månadens klipp Oktober, kanske det sista 2009. Hittas under "Rallyfilmer. Carscrap / Månadensklipp".
Sen är det bara att vänta in Carscrap 20, en jubileumsfilm där det lutar åt nya rekordsiffror :-)
MVH
Ingen brutal film, men en film iaf, för min brors räkning.
Kopplingsjuck å Vänsterbroms
Då var det dax för ett fredagsklipp igen, tyvärr riktigt kass om man jämför med det förra, men det är mest till för att visa vad som komma skall.
Action camera
Denna gång blev fredagsfilmen en lördagsfilm, men jag hoppas ni har överseende för det skulle nog kunna vara den bästa fredagsfilmen hittills. Golfen har justsom fått ett efterhängset hus.
Man ska ha Husvagn
150 mil med trailer igår, jiiihaaaa
�ven denna vecka gick vi bet på nå ballt, händer på tok för lite tok. Så det fick bli nått Bugruntok från 2008.
fina finnar.
Efter 2 misslyckade försök att göra ett ballt fredagsklipp så fick det bli nått ja hade på datorn, 2 minuter varvstopp på Asconan får duga för denna vecka.
Går för sakta.
Grott-Volvon
FolkraceSaaben ;-)
Corolla GT testar maskin.
Eken Burnout på ramen.
Info saxad från www.ludvikams.com:
Ludvika Motorfestival 4/7-09
-Rally i centrala Ludvika start kl 11:00, 9ss (3ss x 3 ggr)
-Kortege med alla tävlingsbilar 10:00 genom centrala Ludvika.
-�ppen depå för allmänheten, servering.
-Veteranrally start & mål Grangärde med kontroller runt väsman varav 2st i centrala Ludvika.
-Utställning av veteran motorcyklar i stadsparken 10:00-15:00
-Mini Z bilar i stadsparken, möjlihet att prova på.
-Utställning av maskiner och övriga fordon på flera platser i centrum.
-Prova på virtuell bilsport.
-Cruising med avslut vid resturang Piren med möjlighet till strosing bland deltagande fordon.
-Trubadurunderhållning och servering vid Piren på kvällen där även prisutdelning för Yokohama Ludvika Ruschen genomförs med start 17:00
-Under hela dagen finns servering på flera platser i centrum.
-Lottdragning med fina priser på dagens programblad.
Tack www.eriknygren.com för denna bilden
En bild från Norrköping tagen av Magnus.
Annars då?? full aktivitet är det i jeansgaraget, och kommer så vara fram till Bugrun. Målet är att väcka campingen på morgonkvisten med gott bröl. Mer än så säger vi inte. Nä nu ska ja dämpa min rally sorg med loppmarknad, jiiiihaaa.
mvh / Chrille
I lördags var jag och Johan Strömberg i Norrköping och körde deras Supercuptävling, (O-notat såklart)
Kort racerapport:
SS1: Mest bara varvstopp högsta växeln i början, mycket underredsåkning, ganska sansad åkning, tid runt 10de i klassen (av 27).
SS2: Bättre ladd, mer underredsåkning, slog av avgassystemet, tid 6-7 någonting tror ja.
SS3: riktigt nöjd med laddet, stoppsladd i en "gamböjj" och avåkning i en o-bandad stickväg + nått till spännande ögonblick. 6-7 tid även här tror jag. Tyvärr pajja en styrservoslang mot slutet på sträckan och i tk:n hade vi visst en motorbrand, enkelt att släcka men dagens rally var slut för vår del.
Hur som helst hade vi grymt kul så vi är nöjda och kommer åter prova i Rasbo den 16:de maj.
Incarfilm ss3 finns under filmarkiv.
mvh / Chrille
Vad händer egentligen???
Andreas Ek �r väll egentligen den enda som fått en hel del vettigt gjort sedan sist. Kadetten har fått en ny kardantunnel och ett nytt golv monterat i en "ram" av fyrkantsrör, även en kardanring har svetsats fast i buren.
Derbyn har det bara ägnas en natt åt men inget som förtjänar någe bilder blev gjort. Men jag har iaf breddat 4 fälgar som skulle sitta på en jetta i Skåne, så nått vettigt har ja iaf fått gjort. Och sugen o bredda fler är jag ;-)
Har iofs köpt ett nytt Stridsplan. Men då blev min bilpark en bil för stor (11st), så om nån vill köpa en väl inkörd V***o s40 2,0 -97, nybesiktad inklusive 12 alufälgar för typ 12 000 så kan du väll höra av dig till mig.
Så Lima fick iaktas genom en filmkameralinns istället vilken var nog så roligt. Mellan 25 o 30 bilar behövde hjälp upp på vägen i svängen jag stod i, Några bilder ur filmen hittar ni H�R!!!
Du hittar det under Rally-filmer. Carscrap
Senaste veckan har vart riktigt hård i garaget men nu sitter iaf servostyrning på vagnen, även den buliga bakstänkan är numer rak, tack Ek för riktning och spackling, synnd jag förstörde allt finlir med rollerrullern sen ;-) blev att ser fördjävvligt ut.
mvh / chrille
�vrigt då? Jag och Per ska göra ett nytt försök att åka rally ihop igen, få se vad som har tänkt gå av denna gång. "Dan Andersons minne" den 21 Februari som har starten förlaggt till Folkets hus i Ludvika är tävlingen vi tänkt ta oss an. Håller på för fullt med att få dit en servostyrväxel på Asconan tills dess.
må väl alla besökare. (186 / dag i snitt i februari :-)
Klippen hittas i menyn under rally-filmer/månadens rallyklipp.
mvh / Chrille och Markku,
Lägesrapport Derby, Ascona och Kadett.
Asconan har tagit nästan all tid i garaget på sistone men nu sitter där en Volvo-axel istället för Opel-axeln, så nu hoppas jag bilen håller då den nu ska vara bra dimensionerad hela vägen.
Pga detta så har det inte hänt jättemycket på derbyn men ett ramben har iaf börjat konstruerats. Detta pga att varken växellåda eller drivaxel fick plats med original ramben. växellådan kommer nu sticka ut lite i hjulhuset och jag får anpassa styrstoppen så inte fälgen tar i lådan, allt blir väldigt tight i den onödigt lilla bilen ;-)
Kadettens bur är nu färdigsvetsad, golvet bakom stolarna är ett minne blott. En Volvo-axel har måttats dit för att få bra vinklar på 4-links-stagen som ska fästas i buren.
/ Chrille
Lådor till övre
4-links-stagen
Lortjobb
kortade en 240
kardan ca 9 cm
En stödlagerhållare
tar form
färdiga resultatet
ser nog inte ut så
här om några race
DERBY
orginal ramben
bort med det
felkonstruerade
och konstruera om,
det röd-ifyllda markerar
rör som ska dit.
ska sedan kläs med
2mm plåt
rörigt i Kadetten
men ballt
Hur är det man säger??
"-Har man redan för mycket jobb, skaffa MER!!"
eller så vare juh inte riktigt va??
Derbyns rörbärarm har fått sig nåra bollar i ändarna och fästen börjar ta form, nå mer har inte hänt på den.
Bergslagrally som ja skulle åka på lördag blev inställt pga för få anmälda, så nu blev det inte så bråttom att få dit Volvoaxeln men endel har det hänt iaf.
Som det känns nu så tänker ja försöka åka Supercupen. Börjar med Hudiksvall den 14 Februari och Lima den 7 mars. Resultaten i dessa tävlingar får avgöra om även Norrköping, Valdemarsvik och Kulling:s deltävlingar ska åkas.
Det har även hänt lite med Ekens R1 Kadett. Ett par hjulhus börjar ta form och en bur från finess har börjat passas in, så att bilen ska kunna läggas på tak i Rättviksbacken 2009.
Så till överskriftens mening, 2 nya projekt som kommer säkra våran garagetid ett tag :-)
Börjar med Andreas nästa skapelse. En pickup av äldre snitt, ni som trodde hans nuvarande pickis är det lägsta tänkbara har kraftigt fel. Beviset lär dröjja men håll ut, planerna är rätt sjuka :-)
Det andra projektet då??? Fri-lördag, 5-dagarsvecka, bärplockare, Groda. Kärt barn har många namn. Igår var jag till Harry Potter i Mockfjärd o köpte hans bil, En Ford Anglia -61a. Det är egentligen jag och min fars gemensamma projekt (undra vem som kommer få göra det mesta jobbet??) Stuket är väll inte riktigt bestämt än, inte heller när den ska vara klar men visst vore det en rolig bil på cruisingarna 2009. Hur som helst så har den inte gått på över 30 år men efter lite pul i Jeansgaraget igår kväll hoppade den igång en sväng. :-)
Gott nytt år / Chrille
PS: Har föresten hänt endel mer i menyn på sidan. Andreas bilar har flyttats upp från "polarnas vagnar" till "bilar". Nya bilder och infon om R1-Kadetten, Anglia har tillkommit under "bilar". En helt ny meny kallad "�ldre nyheter" har pluppat dit, där läggs äldre nyheter för att slippa ha dom på första sidan, detta för att startsidan ska gå snabbare att ladda.
NÃ¥ra svaindyra Unibolls
till Derbyn o Asconan
Rörbärarm på derby
Infästning ca 1 dm
högre än orginal
Volvoaxel
på Asconan
�ven trösklarna
har bytts
Andreas ny
investering.
Finns att göra!
Hos Harry Potter,
Eller hette han Olle?
In direkt bland de
andra projekten
Kunde inte låta
bli Erikas hjul:-)
Första fenbilen i
Jeansgaraget
Argare front får
man leta efter.
Dom satt visst alla
bakrutor åt fel håll.
Ã?NSKAR JEANSGARAGET.se
Och den ypperligt fina Stjärtgossen är Jesper som ska lära upp undertecknad hur man åker skoter på brutalaste vis i Idre under mellandagarna. �ven om inte de andra JeansMupparna är med på kortet önskar givetvis även dom alla besökare samma sak.
mvh / CG
Pill på 3 bilar
Eftersom vi oftast lyder dom som skriver i våran gästbok så kommer nu en lägesrapportsuppdatering, oj vilket långt ord:
-Jag är anmäld till Bergslagsrallyt den 3 januari, Per ska göra ett försök att sitta brevid, hoppas det går bra den här gången, saker o ting brukar ha en förmåga att gå av när vi är igång på rallyskogen, spakar o axlar t.ex. Som ni vet gick bakaxeln sönder sist, så för att slippa det har en påkostad Volvoaxel införskaffats med Sellholm kondiff och 5,13 utväxling, även sellholm fjäderben skall dit och hjälpa till med att hålla oss kvar på vägen. Bakaxeln kommer hängas upp i en hempulad 4-link med diverse stag och unibolls.
-�ven Andreas Ek håller på och uppdaterar R1-Kadetten med en Volvoaxel med diff. Som sig bör spårade allt ur o stora hål kapades i bilen, på bilderna ses INTE hjulhuserna, inom kort försvinner det mesta mellan nuvarande hål, allt enligt principen "gör om gör rätt". Idag kommer vi sulla ner till Finess i Eskilstuna för att köpa en rullikullbur till den lille blå. diverse nya stag och bollar kommer även i denna bil apliseras.
Pga mest Asconamek så har det inte hänt så mycket på Derbyn, men en rörbärarm har iaf börjat punktas ihop.
DerbyGodis :-)
HÃ¥l i Asconagolvet
för 4-linken.
AsconaGodis :-)
HÃ¥l i Kadutten
Gör om, Gör rätt!!
Höjd Derby
En front börjar ta form, en ställning byggdes ihop av nått gammalt älgstängsel, en rörbärarm har punktas ihop men den kommer det ingen bild på idag.
Nu finns mer
platts för rovan.
Nu lär man inte svälta
i jeansgaraget, paj, tacos
o pizza för typ 8000:-)
Kommentarer, kritik, dissningar, beröm, vet bättre kommentarer, motivationshöjjare, utdömningar, kärleksförklaringar osv tas även denna gång GJ�RNA i Gästboken.
Nu är det nära, ett par dagar o sen finns det risk att du blir omkörd av en kadett R1, kanske blir den även rastad på Mantorp park tillsammans med Omegan nästa helg på Gatebil.
Catchtanken i motorutrymmet
ihop-pul volvo/kadett
facet blänslepump
inför lack
snart lack
grundad
Spacrostolar i
lackat
Repotaget ligger under repotage i menyn.
/ chrille
/ Chrille
Nu blire ramaskri på GTI-klubben ;-) (internskämt). Igår byttes rally golf 2:an bort mot en Opel Ascona B, Jag ska alltså prova RWD i skogen, gissar att det kan bli en sladd emellanåt. �r sugen att prova redan den 14de juni i Nyköping, allt hänger på det ekonomiska.
mvh / Chrille
Lite spec:
motor: 2,4 ENEM, Verdistakar,
wössnerkolvar,
lumenition spjällhus,
sprut, rullvippor m.m
bromsad 240hk
transmission: Tilton tryckplatta,
4-växlad SF volvo Doggbox med
blåeloxerad stålspak,
Opelaxel 5,28, stora diffen.
Chassi: Bilstein runtom kort
styrning.
Broms: willwodd superlite ok fram,
Ascona A orginal frambromsar bak,
hydralisk handbroms, bromsvåg.
Hjul: Snö: fondmetall o
compomotive th2 16".
15" compomotive för sommar.
Ã?vrigt: Ljusbox,
Kommentarer, kritik, dissningar, beröm, vet bättre kommentarer, motivationshöjjare, utdömningar, kärleksförklaringar osv tas även denna gång GJ�RNA i Gästboken.
Ge pojken ett par veckor så ser ni nog en ylande kadett på vägarna snart. NU är byggmotivationen på topp igen efter att vi lyckats starta upp maskinen efter en hel del elshema-läsande i bibeln, se film nedan.
här kommer det sjunga
torped
torped
kadöönen
adapter
Ufotorped
Bibeln
snart klar
Kommentarer, kritik, dissningar, beröm, vet bättre kommentarer, motivationshöjjare, utdömningar, kärleksförklaringar osv tas GJ�RNA i Gästboken.
står o skämms
o skriker efter RPM
underredstvätt
första provet
måste kapas lite
litet hål blev det
men för litet
så, nu äre större
nu ä an på platts
höger motorfäste
väster / främre fäste
bakre fäste
börjar ta sig
go spak
växellänkage
Halva SS 1 finns nu InCar film på i filmarkiv, satt o kollade i resultaten lite o upptäckte just att vi låg 4:a i klassen efter ss2. / chrille
Kom på att jag vill tacka några som har gjort dessa hittils roligaste 5.5 mil i mitt liv möjligt.
-Anderas, Johan och Linn som var klockrena mekaniker och sällskap / underhållare ;-) under helgen, grymmt kul hade vi. Trots att det blev lite mer lök o sås än d va tänkt ;-) kakan.
-Mattias Eng (lasse kongo rally team) för den fina däckaffären, ja bjuder tillbaka någon gång.
-Andreas Bäckman för perfekt kartläsning o böjjpåminnare ;-), o sällskap såklart.
-Arrangörerna i Lima, kanonmottagande var man än vände sig, jättetrevliga, ja kommer igen.
-Nya gummicentralen i Ludvika AB, Rolands Glas, Skylt och Dekor för de delar ni bidragit med.
Till start kom ja med Andreas Bäckman i kartläsarstolen, förhoppningarna om nå vidare resultat fanns egentligen inte dels pga rattrostighet o del pga att vi åker O-notat pga notallergi.
SS 1: Kännde lite på bilen första biten, sista milen börja jag känna att ja "kunde" bilen o kunde börja köra som jag vill. Väl på servicen visade sig att tiden räckte till 6:e plats, av 51 startande. vilket kändes helt otroligt då vi mest känt på bilen, dessutom lossnade en intercommsladd i starten på sträckan så ja hörde inte ett skit av vad Andreas sa.
SS 2: Nu började den där underbara känslan komma att bilen var mina förlängda armar o ben, dvs att ja kunde åka precis som ja ville, gick RIKTIGT brett i många svängar, o baken slog i vallarna massor av gånger, fruktansvärt fränt o perfekt flyt, målkurvan hade vi själva stått o titta i före start så ja tänkte showa lite där, showen blev dock lite fränare av vad ja hade tänkt då min sida fick smaka duktigt med vall. Fruktansvärt nöjda o exalterade när målskylltarna passerats, dock tog gjädjen abrupt slut när ja märkte att jag inte fått igång incarcameran, h-vete för ja kan lova att den incaren hade vart sevärd. tiden då, 6:e tid igen.
Nu började tankarna snurra i huvudet att om vi ökar tempot lite till o nån framför oss kanske ramlar av så kanske vi skulle kunna komma runt 4:e platts vilket hade vart lite kaxit O-notat ;-)
SS 3: gick inte så brett o brutalt som ss 2 men ordentligt fort kändes det som, men plötsligt hade vi inge växlar kvar o efter en snabb inspektion kunde nåra hål skymtas i diffhuset, så troligtvis så har slutväxeln än en gång förstört min rallykariär.
Summering, roligaste och dyraste dagen i mitt liv.
jaja får väll leva på skorpor o vatten ett tag så kanske ja provar igen om typ 3 år.
DVS: Om inte just DU som läser det här råkar ha en firma o är grymmt sugen o sponsra mig ;-)
Incar film kommer troligtvis upp snart. bilder o filmklipp utifrån likaså när ja kommer över sådana.
Skulle väldigt mycket hellre gjort som dessa 2 bilar hade gjort 300 m efter våran bil blev stående
MVH chrille
Nu ligger en film uppe på filmsidan från första testet med nya rallybilen. bilen känndes grymmt beskedlig o lättkörd så det kan nog bli riktigt fränt i Lima.
Dom som pratar om drogers negativa sidor har ingen aning om vad Rally är, vill påstå att rally är minnst lika farligt, dyrt, beroendeframkallande och dummt som droger. Ett exempel: i Måndags förmiddag hade jag inte minnsta tanke på att köpa rallybil, men nåra få bilder på Limas vägar inför LBC-ruschen fick mej så FRUKTANSV�RT åksugen så ja impulsköpte en rallybil, nu står den i garaget o väntar på att få pisk i Lima. Limas tävlig är enligt mig Sveriges bästa rallytävling, har lääänge varit en dröm att få åka där och nu ska det förhoppningsvis bli allvar. Anmälan är redan inskickad :-) Anmälningslistan finner du här.
Lite spec:
motor: 1,8 16V, ca 190hk??
transmission: Sellholm 5v doggbox, 4,20 utv,
mitshu evo spakställ, fixit drivaxlar.
Chassi: Sellholm skruvben runtom. kort servo.
Broms: AP/Lockhead 4kolvs ok fram, 16V bak,
hydralisk handbroms. bromsvåg.
Hjul: 16"fondmetall rally och 15"
Ã?vrigt: Ljusbox, cert-tank, m.m.
O så en nyårsuppdaterigt som har syftet att göra er besökare liiite avundsjuka. Igår var jag, Per Winkler och Mats i sälen för att guppa fram på skoter, 6,5 timme hårdkörning blev det. Vädret var bästa tänkbara o snödjupet varierade frän ca 3 dm till 1 meter, så ni förstår nog själva att det var en kanondag.
Ett filmklipp på Per och några bilder / Chrille
Sidan har som ni kanske märkt var nere i 2 dygn, detta berodde på för hög trafik för vad webbhotellet klarade. Därför har jag fått lov att ta bort vissa filmer. Dessa kommer upp igen på ett eller annat vis, just nu har 2 vänliga själar hjälpt mig att ordna så att iaf den nya "busfilmen" går att se, tack Niklas G och Allan S / Ramberg??
Nu finns en ny lååång film under filmarkiv. Efter önskningar i gästboken klippte jag ihop en Best of Bus 03-07, bus med kadett, Ascona B, Omegor, lite rally, incar från gatebil Mantorp m.m. m.m. ingen superbra film men kan nog va kul för vissa. Komentarer i gästboken är KUL, o inspirerar till fler filmer.
/Chrille
På Ludvika MS hemsida finns nu massa bilder från julskyltningen där bland annat Omegan ställdes ut.
Carscrap 18 går att köpa på fredag 30/11 kl 19:00 mellan MC-Donalds och Sporthallen i Ludvika, bättre pris om den köpes där än om den skall skickas.
Nu har det tillkommit bilder o info om 3 st bilar i föredettingar i menyn, Jettan, Subarun och Pers gamla rally Ascona B. uppdatering nr: lite ny info om Bodegan
Nu har "carscrap-filmerna" tillkommit i menyn till vänster. Nästan 10 min film finns att beskåda där, Mycket skrot har det blivit genom tiderna ;-)
ps: När du ändå är här, skriv en rad i gästboken, ä juh sååå kul :-)
Det har kommit upp 2 st filmklipp från Ludvika MS:s driftingtävling på MOTORSPORT4SALE där Omegan är med rätt mycket.
En ny film på filmsidan, kanske kan den iaf generera nått skratt. :-)
I helgen var jag till skänninge för att filma Marknadsnatta. Här kommer ett gäng bilder från filmen. För att se detta på film så köp CARSCRAP 18 när den kommer. Mer info om CARSCRAP-filmerna kommer komma upp på denna sida senare.
Nu har äntligen bilderna från Köping kommit, här är ett urval. Tack �ke Laven /www.fotogubben.se
Idag blir det bara en dålig nyhet, det är nämligen så att vi har hade inbrott i vårat hus igår. Idioten i fråga har tagit sig in genom altandörren och stulit min nya Digitala Videokamera av märket SONY DCR-HC45E, inkusive alla band som jag har spelat in allt på. Så nå mer filmklipp på denna sida lär det inte komma upp förens "idioten" har tagit sitt förnuft tillfånga o lämnat tillbaka iaf banden. Hoppas du har riktigt dåligt samvete om du kollat på banden, tex filmen där jag filmar när vi fick hem våran hundvalp.
Nu är det som så att om du som gjort detta läser det här så är det dags att lämna tillbaka kameran till mej, (du kan göra det anonymt). Annars blir du Polis-anmäld för jag har rätt fina bevis på dej. Du har nån enstaka dag på dej (JAG BEH�VER KAMERAN IMORGON L�RDAG) sen kan du se fram emot ett besök av Farbror BL�.
O en sak till, tack för att du inte tog de 14 700 kr som låg framme i köket, din nöööööööt!!!!!!!!!!!
Nånting positivt kanske jag ska skriva också. sitter o väntar på att få hem en CD-skiva med massor av fina biler från köping som kommer upp här när jag fått den. trodde den skulle komma idag men icke, får vänta tills på måndag. (om nu inte samme IDIOT har plundrat min brevlåda också)
I lördags var jag och 4 till driftare i Köping och åkte uppvisningsdrifting i samband med Rally-SM. Det var på en publiksträcka på asfalt i centala köping som vi skulle underhålla publiken när inte rallybilarna körde. Sträckan var inte nå vidare driftingvänlig då den var tight och avkörningszonerna var trotoarkanter, staket, hus, höbalar, lyktstolpar, traktorer o skördertröskor (var ganska spännande att åka o kasta på rakorna med nya traktorer uppradare på sidan :-) Men det gick bra, omegan fick höbalsspår på alla 4 hörn o jag hade skitkul. / chrille
Fler filmklipp och biler kommer om ja får tag på några, men här är i alla fall ett litet filmklipp, tack Stefan "jörve" Göthberg
Ett gäng nya filmklipp, enjoy. ps: glöm ej att skiva i gästboken, d ä juh så kul :-)
Helenas Escort kombi är till salu, ANNONS H�R
Idag sörjer vi i jeansgaraget en stor idol iaf för mej, Colin Mcrae. Kungen inom rally de senaste 15-20 åren, vet inte hur många VM segrar han har men många är det, nu för tiden har han tävlat sporadiskt i en fruktansvärt brutal mk2 Escort. Igår störtade han, hans 5åriga son och 2 st till i en helikopter ett par km från hans hem, stor sorg för hela motorsportvärlden. / chrille
en tribute video finns på denna länk.
Igår var JEANSGARAGET och tävlade i Hedemora, sista o avgörande tävlingen i SDS -07, det blev ingen höjdartävling för varken mej eller Per, per stoppsladdade ur sig när det skulle bli 8 st kvar vilket var riktigt surt för honnom då han var helt inställd på ett toppresultat, jag kom en omgång längre, då gjorde jag min driftingkariärs (5 tävlingar) första stoppsladd och åkte ur. Surt sa räven men vi tar nya tag till nästa år, men då lockar faktiskt Nordic Drifting Series mera iaf för mig / chrille
!!!!FILM och bilder FINNS NU!!! 070919 Tack ziken
ser ut som båda skämms över den andre :-)
I helgen var Jag o Helena m.fl till gatebil i norge för att låta omegan spela ut på Rudskogens motorsenter. Ny lack o plåt hade vi hunnit få på bilen så nu är den rak o fin. Helgen kan sammanfattas med ett ord, KANON. Bra väder, grymma bilar o grymma körningar, bra festival på kvällarna, Omegan funkade klockrent, Efter ca 30-40 minuters aktiv körning så var jag jättenöjd, dock 10 däck o ca 45 L bensin fattigare. Riktigt kul var det, gick på sladd nästan hela banan. Incarfilmer både bakåt och framåt kommer upp under filmer, förhoppningsvis denna vecka.
Lite bilder:
Nylackad
halvägs till norge
lastat av i norge
efter först slitbanesläppet,
4ans växel fullt hjulspinn :-)
skärmkanten ligger nog på
månen eller annan planet
15" misshandel
mvh / chrille